تقدیم به کسانی که هنوز به لذت بندگی کامل نایل نشدند(از جمله آنان خودم)
ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
تا راهرو نباشی کی راهبر شوی
در مکتب حقایق پیشٍ ادیب عشق
هان ای پسر بکوش که روزی پدر شوی
دست از مس وجود چو مردان ره بشوی
تا کیمیای عشق بیابی و زرشوی
خواب و خورت زمرتبه ی خویش دور کرد
آنگه رسی به خویش که بی خواب و خور شوی
گرنور عشق حق به دل و جانت اوفتد
بالله کز آفتاب فلک خوبتر شوی
یک دم غریق بحر خدا شو گمان مبر
کز اب هفت بحر به یک موی تر شوی
از پای تا سرت همه نور خدا شود
در راه ذوالجلال چو بی پا و سر شوی
وجه خدا اگر شودت منظر نظر
زین پس شکی نماند که صاحب نظر شوی
بنیاد هستی تو چو زیر و زبر شود
در دل مدار هیچ که زیروزبر شوی
گردر سرت هوای وصال است حافظا
باید که خاک درگه اهل هنر شوی
ان الذین لایومنون بالاخرة زینا لهم اعمالهم فهم یعمهون/نمل آیه 4
همانا کسانی که به آخرت ایمان ندارند(یعنی آخرت محور نیستند) اعمالشان(اعمال بد) را برایشان زیبا جلوه می دهیم در نتیجه آنان سرگردانند
چه ربطی است بین آخرت محوری نبودن و زیبا بودن گناه در دیده ی انسان؟
تا به حال به این فکر کردی که بسیاری از ما در هنگام گناه حتی بعد از گناه به گناهمان می بالیم!
تا به حال به این اندیشیده ای که مبارزه وقتی شکل می گیرد که تو از حداقل از گناه خودت بیزاری باشی؟
و دقیقا جبهه ی مقابل خدا درصدد آن است که گناهت رو برایت زیبا جلوه دهد تا مبارزه منتفی شود
و زیبایی گناه چه رابطه ی تنگاتنگی با فراموشی آخرت دارد؟ یا بهتر بگم با آخرت محور نبودن؟!
لطف کن حتما فکر کن یا اگر قبلا فکر کرده ای برایمان بنویس،ممنون
فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سُجَّداً قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ هَارُونَ وَ مُوسَى 70 قَالَ آمَنْتُمْ لَهُ
قَبْلَأَنْ آذَنَ لَکُمْ إِنَّهُ لَکَبِیرُکُمُ الَّذِی عَلَّمَکُمُ السِّحْرَ فَلَأُقَطِّعَنَّ أَیْدِیَکُمْ وَ
أَرْجُلَکُمْمِنْخِلاَفٍ وَ لَأُصَلِّبَنَّکُمْ فِی جُذُوعِ النَّخْلِ وَ لَتَعْلَمُنَّ أَیُّنَا أَشَدُّ عَذَاباً وَ
أَبْقَى71قَالُوا لَنْ نُؤْثِرَکَ عَلَى مَا جَاءَنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَ الَّذِی فَطَرَنَا فَاقْضِ مَا
أَنْتَقَاضٍإِنَّمَا تَقْضِی هذِهِ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا 72 إِنَّا آمَنَّا بِرَبِّنَا لِیَغْفِرَ لَنَا خَطَایَانَا
وَمَاأَکْرَهْتَنَاعَلَیْهِ مِنَ السِّحْرِ وَ اللَّهُ خَیْرٌ وَ أَبْقَى 73(سوره طه)
-ما به خدای موسی و هارون ایمان آوردیم
-بیجا کردید؛ دست و پایتان را از مخالف همدگر قطع می کنم و بر روی تنه درخت به صلیب می کشانمتان، تا بدانید که عذابش شدیدترین است
-ما هیچ وقت تو را بر هدایتی که گشته ایم ترجیح نمیدهیم، ما در راهمانمقاومت می کنیم تا باشد که خداوند گذشته ما را ببخشد
جادوگران فرعون برای جبران گذشته و بدست آوردن رضایت خدا از جان خود گذشتند
من و تو حاضریم با تحمل گرما و تحمل کنایه ها و مسخره ها و دست کشیدن از لذت بی حجابی و توابعش
چادر به سر کنیم و رضایت خدا رو بدست آوریم و جبران گذشته کنیم؟
فرازی از مناجات شعبانیه
وَ اِن کانَ قَد دَنا اَجَلی وَ لَم یُدنِنی مِنکَ عَمَلی فَقَد جَعَلتُ الاِقرارَ بِالذَنبِ اِلَیکَ وَسیلَتی
و اگر مَرگَم نزدیک شده و کردارم هنوز من را به تو نزدیک نکرده است پس اقرار به گناهانم را وسیله نزدیکی به تو قرار میدهم
اعتراف به گناه از روی پشیمانی معنا دارد و تصمیم به ترک گناه
در راه خدایی شدن یا بهتر بگم بندگی خدا رو کردن بت های زیادی پیش پای ماست که باید...
اگه به خاطر علاقه ت به یه نفر توروی خدا می ایستی این بته
اگه به خاطر علاقه ی زیاد به خوردن و سیراب بودن روزه نمی گیری این بته
اگه به خاطر شهوتت حرف خدا رو کنار می ذاری این بته
اگه به خاطر بی حوصلگی یا هرچی نماز رو کنار گذاشتی این بته
اگه به خاطر توجه دیگران یا حتی آرامش روانی خودت حجاب رو کنار گذاشتی و زیبایی ت رو به دیگران می نمایانی این بته
باید بت ها رو شکست تا بندگی کرد باید خدا رو به همه چیز ترجیح داد تا مومن بود
تا به حال فکر کردی چه بت هایی تو رو از رسیدن به خدا باز میدارند؟ که بعدش تازه برنامه ریزی کامل بدون افراط و تفریط رو داشته باشی برای شکستنش؟!!
در مفاتیح داره که در روزهای آخر ماه شعبان این رو بگو:
اللهم ان لم تکن غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فی ما بقی منه
ای خدا اگه تو روزهای گذشته از ماه شعبان ما رو نبخشیدی، در آنچه باقیمانده ما رو ببخش
کسی این دعا رو همیشه زمزمه می کنه که خودش رو در یک مبارزه جدی ببینه و یاد زمین خوردن هاش باشه و دنبال موقعیت جبران باشه
بدون که من و تو در میدان مبارزه ایم با وجود دو جبهه فقط تو این دنیا فقط دو جبهه است که با لباس های متفاوت جلوه نمایی می کنن
به نظرت حجاب من و تو به نفع کدوم جبهه ست؟
به هرجبهه اگه خدمت کنیم چی گیرمون میاد؟ مقایسه کردی؟
یادم میاد وقتی کوچکتر بودم هروقت کار اشتباهی ازم سرمیزد یا هروقت مادر و پدرم یه خوبی گنده در حقم می کردند سعی می کردم خودم رو به زحمت بندازم تا نشون بدم که من هم به فکر جبران هستم
خیلی خوبه که این حس مدیون بودن به خدارو همیشه در درونمان تقویت کنیم تا این حس پتانسیلی باشد برای به زحمت انداختنمان و برای بستن دهان قرقروی نفس
ما به خاطر نعمت های بی شمار خدا و بعد از اون به خاطر نامردی ها و بی معرفتی ها و خدا رو کناز زدن هامون به اومدیونیم
علی علیه السلام که هیچ نامردی نکرده و هیچ گناهی نکرده باز به خاطر بدست آوردن رضایت خدا حاضر میشه جانش رو تقدیم کنه/بقره207
در ادامه راهش تمامی شهدا و مجاهدان راه خدا و تمامی کسانی که حجاب براشون افتخاره و تمامی کسانی که با افتخار هوای گرم روزه می گیرن
به نظرت نمی ارزه با یه حجاب توپ داشتن می تونی برای لحظه لحظه اش جبران کنی و رضایت خدا رو بدست بیاری؟ ارزشش رو نداره؟
در اذن دخول ائمه اطهار آمده است که:
اشهد ان اولیائک ... یرون مقامی (شهادت می دهم که اولیای تو من ورفتارم را می بینند)
و در آیه قرآن آمده است که خدا و رسولش و مومنین اعمال ما را می بینند
و از همه مهمتر که :الم یعلم بان الله یری(آیا انسان نمی داند که خدا او را می بیند)
با حجابی و دهن کجی کردن یا حداقل بی محلی کردن و زیرپا گذاشتن عملی تلاش فاطمه زهرا چگونه جواب این همه صاحب حق را بدهیم؟! چه پاسخی داریم؟!
آیا می توان جواب این همه مظلومیت را که برای به وجود آمدن یه فرهنگ اسلامی رخ داده است با بی حجابی که تیشه به ریشه ی این فرهنگ می زند داد؟
تلاش های زهرا
تلاش ها و مظلومیت های علی
خون ریخته شده و سربریده شده حسین
و...
سئَلُکَ اَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَن تَجعَلَنی مِمَّن تُدیمَ ذِکرَکَ و لایَنقُضُ عَهدَکَ وَ لایَغفُلُ عَن شُکرِکَ و لایَستَخِفُّ بِاَمرِکَ
از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و مرا از کسانی قرار دهی که
یاد تو را ادامه میدهد
پیمان تو را نمی شکند
از انجام وظیفه اش در برابر نعمت هایت غافل نمی شود
و فرمان تو را سبک نمی شمارد
در این میدان جنگی که شیطان با تمام قوا و با برنامه ریزی های کامل و با تجربه چن هزار ساله قصد آن را دارد که نگذارد آیا به فکر برنامه ریزی هستی؟آیا برنامه ای همه جانبه داری؟
رسیدن به خدا چقدر برات ارزش داره؟ اصلا خود خدا چقدر برات ارزش داره؟ تا چه مرحله ای حاضری به خاطر خدا بگذری؟ تا وقتی که راحتی ت به خطر نیفته؟ یا تا مرحله ای که قرار نیست پولی خرج کنی؟ یا تا زمانی کهسلیقه ت با خدا جور باشه؟
خیلی ها تا مرحله جان هم حاضر شدن به خاطر خدا بگذرن
و المومنون اشد حبا لله!
دوست دارم فکر کنی و برای هر مرحله ای که حاضر نیستی به خاطر خدا بگذری براش دلیلی پیدا کنی و اگه خواستی ما رو هم در جریان بذار
حجاب فقط یه پوشش در میان انواع پوشش ها نیست
حجاب فقط یه سلیقه در میان سلیقه ها نیست
حجاب فقط یه مرام شخصی یا گروهی خاص در میان مرام ها نیست
حجاب فقط جلوگیرنده ی نگاه ها و پیشنهاد های انسان های دنباله روی شهوت نیست
حجاب ترجیح دادن خدا برتمامی نظرها و نگاه ها و سلیقه های غیرخدا
حجاب ارزش دادن به تلاش های زهراست
حجاب یعنی فهمیدن علت مظلومیت های زهرا
حجاب یعنی کنار زدن تمام فایده های بی حچابی به خاطر خدا و خود
حجاب یعنی می دانم که صلاحم در حجاب است چون خدا صلاحم را اینگونه می داند
حجاب یعنی ...
روحانی عزیزی میگفت:
در مکانی در بالاشهر نمایشگاهی به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام زده بودیم
باحجاب و بی حجاب گذر می کردند و تماشا
من برای دختران چادری
بر روی یک کارت زیبا که به نام مهدی فاطمه مزین بود این را می نوشتم :
خواهر خوبم!
از اینکه شما رو در چادر زیبای زهرایی می بینم بسیار خوشحالم
و از اینکه شبیه به حضرت زهرا شده ای به شما افتخار می کنم و شما رو می ستایم
و این کارت رو به اونا هدیه می دادم
جبهه طاغوت زرنگه
از بچگی لباس 10درصد عریان ییا 20درصد یا 30درصد یا حتی بیشتر تن بچه ها می کنند
بی حجابی بچه و لباس های بی حجابش رو مورد تحسین قرار میدند
موهای بچه رو از بچگی با مدل های متفاوت آرایش کرده و به نمایش همگان در می آورند
چادر رو که اصلا بچه نمی بینه
مدلهای لباس با حجاب رو اصلا نمی بینه چه برسه تنش کنه
خلاصه سلیقه ی بچه رو با حیایی پرورش میدند
چرا ما از بچگی زیبایی حیا رو به بچه نشون ندیم؟
چرا تجربه ی زیبایی چادر رو از بچگی به دخترمون نچشونیم؟
چرا مقداری از پولمون رو برای تشویق دخترمون به خاطر زیبایی حیایش خرج نکنیم؟
چرا از سن کم حضرت زهرا رو به دخترمون نشناسونیم؟
و افسوس های زیادی باید خورد که به فکر لباس و خوراک بچه هامون هستیم
اما
به فکر حیا و نوع نگاه و دین بچمون نیستیم
در حالیکه به راحتی می توان دختر رو زهرا پسند بار آورد
اما با راه درست و اچرای درست و بدون افرااط و تفریط
مردی اعرابی از امیرالمومنین علیه السلام پرسید؛ سگی را دیدم با گوسفندی جستن كرد و از آنها حملی به هم رسید، آیا این حمل به كدامیك ملحق است ؟
آن حضرت علیه السلام فرمود: او را در كیفیت خوراكش آزمایش كن ، اگر گوشتخوار بود سگ است و اگر علف خوار بود گوسفند. اعرابی : او را دیده ام گاهی
گوشت خورده و گاهی علف . علی علیه السلام او را در آب آشامیدن آزمایش كن ، اگر با دهان آب می خورد گوسفند است و اگر با زبان آب می خورد سگ
است . اعرابی : هر دو جور آب می خورد.
علی علیه السلام او را در راه رفتن آزمایش كن ، اگر دنبال گله می رود سگ است و اگر وسط یا جلو گله می رود گوسفند است . اعرابی : گاهی چنین است
و گاهی چنان . علی علیه السلام او را در كیفیت نشستن ملاحظه كن ، اگر بر شكم می خوابد گوسفند است و اگر بر دم می نشیند سگ است . اعرابی :
گاهی به این ترتیب می نشیند و زمانی به آن ترتیب . علی علیه السلام او را ذبح كن اگر در شكمش شكنبه دیدی گوسفند است و اگر روده وامعاء دیدی سگ
است . اعرابی از شنیدن این نكات دقیق و متحیر و مبهوت شد.